26. helmikuuta 2010

Sekaannusta

25.4. 2010
Eilen mä kävin tapaamassa jotain yliopiston ”johtajaa”, joka heilutti mun edessä paksua nippua papereita. Se puhui kovin nopeasti ja heilui kiireisenä sinne tänne sihteerinsä kanssa, enkä mä tajunnu kauheen mitään. Mä näin heiluteltavasta nipusta, että siinä oli tietoja jostain toisesta vaihtaritytöstä, kuvia ja passikopioita. Mä ymmärsin, että musta täytyy varmaan tehdä samanlainen nippu, jolla haetaan sitten oleskelulupaa maahanmuuttovirastosta. Tapaaminen oli hyvin nopea ja epäselvä. Tänään aamulla, kun olin kävelyllä tämä sama ”herra isoherra” pysäytti mut ja pyysi tulemaan äkkiä toimistoonsa, koska oli sattunut jotain. Mies kaivoi taas saman nipun esiin ja huudahti hätääntyneenä ”This girl is not you!”. Mua alko naurattaa ihan kauheesti, mutta en tietenkään uskaltanu. Ilmeisesti me kaikki valkoihoiset näytetään paikallisten mielestä ihan samoilta. Paperit oli jonkun saksalaisen tytön, joka ei yhtään näyttäny multa. Ei ihmekään, että mä en eilen tajunnu mitään! Nyt asiat on siis ihan sekaisin, sillä kukaan ei tienny, että mä olen edes tulossa!! Koulun johto ei ollut odottanut mua. Mä olin kyllä etukäteen yhteydessä professori Faustin Mahalin kanssa, jonka tapasin Helsingissä viime syksynä, mutta ilmeisesti hän oli unohtanut kertoa tulostani yliopiston johdolle sekä kaikille niille, jotka hoitaa kansainvälisten opiskelijoiden asioita. Vain vähän ennen mun tuloani Faustin oli kuulemma hädissään soittanu matkaltaan Saksasta, että hakekaa joku se tyttö lentokentältä! Saksalainen herra Schneider, joka vaimonsa kanssa huolehtii täällä vaihtareista kuitenkin vakuutti mulle, että kaikki kyllä hoituu. ”Ei sillä ole niin väliä, vaikka sun oleskelulupaa ei ole hoidettu etukäteen. Ei täällä Tansaniassa ole asioiden kanssa mitään deadlineja, joiden jälkeen peli on menetetty. Vain Euroopassa meillä olisi nyt ongelma.”
Täällä kaikki on jotenkin niin hirveen hassua :D

1 kommentti:

  1. Täälläkin kaikki on niin hirveen hassua ja hauskaa kun lukee sun kokemuksista ja kommelluksista siellä! Mun on pakko kommentoida tähän touhuun että voe elämä! :D Mä kyllä ymmärrän että niiden mielestä kaikki blondit näyttää about samalta. Kiinan reissulla musta kaikki kinukit oli toistensa klooneja. Toimiiks toi kans niin, että kaikki mustat miehet näyttää siellä Akoneilta? :D Kuulostaa, että sulla on alkanut edes jotenkin sujumaan siellä kunnialla. Kyllä se laukkukin vielä varmasti perille löytää. Ja ihanaa että oot jo saanut kivoja kavereita. Nauti elämyksistä, uusista kokemuksista ja seikkailusta joilla pääset rikastuttamaan sit kun tuut takasin myös mua ja jos mahdollista niin kirjoittele aina kun voit. Mun päivän piristys. Ihana kuulla mitä sulle kuuluu siellä. Hakuna Matata !!

    Hali ja pusu pohjoisesta!

    Hellu

    VastaaPoista